Ezt (t)ettem ma

Szilvás- fahéjas süti cukormentesen

2018. augusztus 21. - Norii

img_20180818_174025-01-01-01-02-01-02-01-01.pngPuha és omlós, teljes kiőrlésű lisztből, zabpehellyel dúsítva, eritrittel ízesítve, de mégis, ami igazán megkoronázza ezt a sütit, az a fahéj és szilva párosa. Amikor csak édességre vágysz, de nincs otthon semmi amivel bűnözhetnél...ismerős? A napokban (is) így jártam, szóval abból kellett dolgoznom, amit a konyhában találtam, és megszületett ez a kis sütemény. 

Hozzávalók:

  • 20 dkg teljes kiőrlésű liszt

  • 4 evőkanál zabpehely

  • 2 db közepes méretű tojás

  • 10 dkg eritrit (ízlés szerint, akár picit többet is tehetsz bele)

  • 1 dl kókuszolaj

  • 1-1,5 dl növényi tej

  • 1 teáskanál vanília kikapart magja, vagy kivonat

  • fél csomag sütőpor

  • csipetnyi himalája só 

  • ízlés szerint fahéj (én kb. 3-4 teáskanálnyit használtam)

  • 4-5 szem szilva (Hidd el elég lesz :) )

 

4.png

A tojásokat az eritrittel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vaníliát, növényi tejet és a kókuszolajat. A lisztet, zabpelyhet, sütőport, sót és fahéjjat elegyítjük és a nedves hozzávalókhoz adjuk. Amennyiben szükségesnek látod, jöhet még egy kis növényi tej, közepesen sűrű tésztát kell kapnod. Végül a feldarabolt szilvákat hozzáadjuk a masszánkhoz. 24 centiméteres tortaformába öntjük, és előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 30-35 perc alatt készül el. 
Én díszítés képpen, még sütés előtt megszórtam a tetejét kevés durvára tört mogyoróval, fogyasztás előtt pedig meghintettem poreritrittel.

3.png
Ha kipróbáltad, várom a tapasztalataidat, írd meg nyugodtan, hogy sikerült! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ezttettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr7314192991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GGy 2018.08.22. 08:41:08

3-4 evőkanál fahéj?! Ez biztos??

Norii 2018.08.22. 10:17:47

@GGy: ahh, persze, hogy nem :D Köszönöm, hogy szóltál :) Javítva!
süti beállítások módosítása