Ezt (t)ettem ma

Cukormentes, diós- lekváros hókifli

2018. december 23. - Norii

img_20181222_103338-01-04.jpegA Mamám mindig a Horváth Ilona féle szakácskönyvből ismert hókifli receptet készítette, így evidens volt, hogyha a megszokott ízekhez hasonlót szeretnék újra a számban érezni, akkor én is ebből dolgozom. 

A tésztában a liszt 3/4-ét teljes kiőrlésű liszttel váltottam ki, ezekkel az arányokkal szinte észre sem vehető, hogy a tészta nem simán, csak fehér lisztből készült. Maradhattam volna a disznózsírnál, viszont úgy döntöttem leváltom a receptben kókuszzsírra. Más zsíros tésztánál is nagyon jól működött már, ha így készítettem. Azt a kevés cukrot is, amit tartalmaz a tészta eritrittel váltottam ki, és az állati eredetű tej helyett cukormentes mandulatejet használtam.
Amitől igazán cukor túltengést okozóak lennének a kiflik, az a külső porcukor borítás. Szerencsére már kapni eritritet por formájában, így külsőségekben teljesen meg fog egyezni az igazi és a mentes sütink, ha ezt használjuk! :)

Hozzávalók:


- 37 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 23 dkg fehér liszt
- 15 dkg kókuszzsír
- 1 dl tejföl
- 1 ek. eritrit
- csipet só
- 2dkg élesztő
- kb. 1 dl tej ( én cukormentes mandulatejet használtam)

A külső réteghez:

- por állagú eritrit
- 1 fél vanília rúd

Töltelékhez:

- kb. 10-12 dkg darált/ vagy durvára tört dió
- kb. 1 ek. hozzáadott cukrot nem tartalmazó baracklekvár

 

img_20181222_103401-01-01-01.jpeg

Az élesztőt a tejben megáztatjuk. A liszteket egy tálban elmorzsoljuk a szobahőmérsékletű kókuszzsírral, majd hozzáadjuk az eritritet, sót, és a megkelt élesztőt. Végül összeállítjuk a tésztát  a tejföl hozzáadásával és minimum egy fél órát pihentetjük (amennyiben úgy érzed nem elég lágy a tészta, gazdagítsd még egy kis tejföllel).
 
A diót a baracklekvárral összekeverjük, sűrű, de krémes állagúra (esetlegesen még eritrittel édesítheted is). Ezért is írtam körülbelüli arányokat. Először inkább kevesebbet készíts el, minthogy túl folyós tölteléket kapj. 

A tésztát kb. 3 mm vékonyságúra nyújtjuk és karikákat szaggatunk belőle, aminek egyik szélébe tölteléket töltünk, majd kifliket formálunk belőle. Nekem nem volt most megfelelő méretű kerek szaggató formám, így golyókat formáztam a tésztából, egyenként nyújtottam ki őket és így töltöttem, formáztam.

Az előmelegített sütőben, 180 fokon 10 perc alatt sütjük őket. Amikor kivesszük a sütőből, a tepsin hagyjuk picit pihenni a süteményt. Majd még a meleg, de nem forró kifliket egy fél rúd vanília magjával elkevert, vagy előre az eritritbe tett vanília rúddal ízesített porba forgatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://ezttettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr6914508748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása