Ezt (t)ettem ma

Cukormentes, angol citromkrémes leveles muffin

2019. január 31. - Norii

img_20190131_094229_1-01-01.jpeg

A muffin sütőnket többféleképpen is használhatjuk, mint gondolnánk. Erre egy jó példa a leveles tésztából készült, lemon curd, azaz angol citromkrém töltelékű kis sütemény. Én cukormentesen és teljes kiőrlésű lisztet használva készítettem el. 

Természetesen használhatsz bolti leveles tésztát is, hiszen már kapni teljes kiőrlésű verziót. Én azonban, általában nekiállok és itthon összedobom. Ha, Te is ezt választanád, akkor IDE kattintva, egy korábbi posztból, eléred azt a leveles tészta receptet, amiből én dolgoztam (most fele adagban használtam fehér és teljes kiőrlésű lisztet).

Hozzávalók a citromkrémhez:

- 2 db kezeletlen citrom
- 2 db tojás
- 10 dkg kókuszzsír
- 10 dkg eritrit (én por állagút használtam)

photogrid_1548948106603.png
Ha bevetésre kész a tésztánk, akkor begyújtjuk a sütőt és előmelegítjük kb. 180 fokra. A tésztát kinyújtjuk és megkenjük kókuszzsírral. Majd négy ujjnyi távolságokban felvágjuk, úgy, hogy figyelünk rá, hogy a levelezett rétegek hosszanti irányban fussanak, a tészta csíkok szélesebb részével párhuzamosan.
Feltekerjük a csíkokat, majd középen szétvágjuk őket, és így feltekerve két csigát kapunk. Ezeket muffin sütő formáiba helyezzük, megkenjük a tetejüket tojássárgájával és már mehetnek is a sütőbe, körülbelül 20-25 percre.  A 20. percnél már mindenképpen érdemes ránézni, hogy áll a süti, hiszen ennyi is sülési idő elég lehet már neki, sütő függvényében. 

img_20190131_094040-02.jpeg

Amíg a sütőben vannak a kis tészta csigáink, addig pont elkészíthetjük a citromkrémet. Az elhabart tojásokat, az eritrittel és a citromok kifacsart levével vízgőz fölött egy habverővel addig kevergetjük, még el nem kezd sűrűsödni. Félrehúzzuk és hozzáadjuk a szobahőmérsékletű vajat  és a citromok lereszelt héját.

A már kihűlt leveles muffinjaink közepét egy kiskanál segítségével kivájjuk és a lyukakat megtöltjük a citromos krémmel. Kevés eritritet citromlével elkavarunk és ezt csíkozva rálocsoljuk a már kész süteményünkre.

A bejegyzés trackback címe:

https://ezttettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr2114600300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása