Ezt (t)ettem ma

Édesburgonya+avokádó = csoki torta

2019. április 30. - Norii

img_20190306_142554-01-01-01-01.jpeg
Nem vagyok egy paleo, vagy akármilyen életmódot folytató ember, egyszerűen csak próbálok egyensúlyt kialakítani az étkezésemben. Azzal nem lehet vitatkozni, hogy fontos, hogy mi a testünk "tüzelőanyaga". Pont emiatt nagyon kreatív alternatíva a cukorban tengő csokoládé torta helyett ez a paleo csokis csoda. Sem liszt, sem tejtermék nem szükséges hozzá, és hozzáadott cukor sincs benne. Ami viszont kihagyhatatlan: az édesburgonya, az avokádó és sok-sok kakaó por, ...mert hát ettől lesz igazán csokis egy csoki torta. Tudom, úgy néz ki, mint egy darab 
kaki :D de garantálom, hogy finom! 
Jöhet a recept?

A receptet eredetileg a paleoglutenfree.com-on találtam, de pár változtatást eszközöltem benne. Az ok egyszerű, próbáltam olyan hozzávalókból elkészíteni, amik már voltak otthon. Szerintem igazán finom lett így is, és alapjáraton egyáltalán nem érzik ki a zöldség a sütiből.

Hozzávalók:

Tésztához:

- 2 bögre nyers édesburgonya összeaprítva
- 2 tojás
- 3/4 bögre magas kakaótartalmú kakaó por
- 1/2 bögre eritrit
- 1/2 bögre kókuszolaj
- 1/4 bögre darált mandula
- 1 ek. vanília kivonat
- 2 tk. sütőpor
- 1 tk. só

Krémhez:

- 1 és 1/2 bögre édesburgonya püré
- 1/2 bögre avokádó
- 1 bögre datolya, aprítva
- 1/2 bögre magas kakaótartalmú kakaó por
- 1 tk. vanília kivonat
- 1/4 tk. só

A tésztához összeaprítjuk az édesburgonyát, majd turmix/robotgépben hozzáadjuk a többi hozzávalót, még egy selymes állagú tésztát nem kapunk. Két egyforma tortaformában osszuk szét ( én 15 cm-es átmérőjű formát használtam) és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25 percig sütjük. Az én sütőmnek ennyi elég volt, de érdemes figyelni a tésztát, hogy mennyi idő kell neki.

A krémhez megpároljuk az édesburgonyát és a többi hozzávalóval szintén összemixeljük gépben, még selymes állagú nem lesz.

Ha kihűlt a tésztánk, már csak össze kell állítanunk a krémmel, amiből jut a tortánk tetejére, oldalára is.


img_20190306_142155-03-01.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://ezttettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr614794094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása