Ezt (t)ettem ma

Őszibarack süti - csökkentett cukormennyiséggel

2018. április 04. - Norii

oszibarack.pngKiskorom óta odavagyok ezért a sütiért. A lagzis mivolta okán elég ritkán eszünk őszibarackot. Bár, ha az alkalom nem adott, engem az soha nem akadályozott abban, hogy egy adott ételt, süteményt elkészítsek, ha éppen azt kívánom. Így adódott, hogy rettentően áhítoztam ezért a sütiért. Három napja tartott a kínlódás, mikor is elindultam a boltba, hogy a megreformált barackomhoz beszerezzem a hozzávalókat.
A végeredmény mennyei lett. Ajánlom kipróbálásra, ha Te is ennyire oda vagy érte. Nem teljesen cukormentes, de így is sokkal kevesebb benne a "méreg", mintha a hagyományos verziót falnánk.


Nézzük, miben is változtattam az eredeti recepthez képest. A liszt felét kicseréltem teljes kiőrlésűre, zsír helyett kókuszzsírt használtam, a tejet növényi tejjel helyettesítettem és a cukrot pedig eritrit váltotta fel. Ami igazi boldogságot jelentett, az a teljesen cukor és tartósítószer mentes lekvár ♡ . A Pennyben találtam 599 fointért, 26 dkg leírhatatlanul finom kajszibarack lekvárt, ami sajnos nem állandó termékük. Továbbá, mivel már annyira sóvárogtam a süti után, nem bírtam kivárni, hogy háztól vegyünk diót a töltelékbe, így gondoltam jó lesz most a bolti is. Bizony ám, de előfordul, hogy a diós zacskóban van, hogy akár csak 30% (!) a darált mag és a többi cukor?! :( Végül találtam egy olyan verziót, ahol 60% volt a dió aránya, 20 vagy 25 dkg kiszerelésben és 900 forintos áron. Végül nem hoztam el őt sem, hanem egy ún. darált diót helyettesítő keveréket vettem, amiben búzacsíra, őrölt napraforgó magbél, cukor, és aromák találhatóak. Igen, tudom, ez sem a legjobb választás volt. Bár, végül egész jól hozta a pótló szerepet...és a sütiben szinte csak ennyi a hozzáadott cukor. :) Jól hangzik, ugye? :)


Hozzávalók (kb. 24 darabhoz)

Tészta

  • 35 dkg fehér liszt ( én Nagyi titka extra finom süteményliszttel dolgoztam)
  • 35 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 2 dl növényi tej
  • 20 dkg kókuszzsír
  • 20 dkg eritrit
  • 2 db tojássárgája
  • 1 csomag sütőpor (ha nagyon speckó lennék, foszfát menteset használtam volna :P de nem sajnos)
  • kevés vanília aroma vagy fél vanília rúd magja
  • 1 csipet só


Töltelék

  • 10 dkg dió (darált dió + a tészta kikapart belseje )
  • 1 dkg 20-22%-os holland kakaópor
  • 3 ek baracklekvár 
  • kevés vanília aroma vagy a vanílisa ród másik felének magjai
  • 2 dl növényi tej


Díszítés

  • vérnarancs aroma/ piros ételfesték (igen, tudom, ez így nem a legegészségesebb. :(  Amúgy, nagyon keveset használtam. Gondolkoztam a céklás színezésen, de végül nem próbáltam ki. Valakinek valami jó természetes megoldás? :) )
  • 1 db tojásfehérje
  • eritrit és cukor keveréke (kb. 3 ek. mennyiség)

 

A tészta hozzávalóit a tej és a lisztek kivételével egy tálban összekeverjük. Majd apránként, felváltva hozzákeverjük a liszt egyveleget és tejet is, és egy sima tésztát gyúrunk. Egy órát pihentessük hűtőben, majd pedig formázzunk dió nagyságú gömböket. pakoljuk őket tepsire és előmelegített sütőben 180°C-on 15-20 perc alatt világosra sütjük. Amint megsültek, még melegen kaparjuk ki a közepüket! Valószínűleg a teljes kiőrlésű liszt miatt kicsit szárazabb lesz a tészta és akár picit meg is repedezhet, de a legvégén ez esztétikailag sem fok gondot okozni.

A kikapart tésztához adjuk a kakaóport, az eritritet és a darált diót, majd hozzáöntjük a lekvárt, és a vaníliát is, majd végül a tejjel teljesen simára dolgozzuk. A tölteléket fél órára hűtőbe tesszük, majd tölthetjük is a tésztát. A töltött félgömböket kevés töltelékkel, párosával összeragasztjuk. 

A piros festékünkkel egy ecset segítségével foltokban megkenjük a barack felületét. Utána tojásfehérjével lekenjük  és eritrites- kristálycukorban megforgatjuk őket. Fogyasztásig még várnunk kell sajnos (minimum pár órát), hogy a tésztát kicsit megpuhítsa a töltelék és összeérjenek az ízek. Tálaláshoz buxus levelekkel díszítjük a kész barackokat.


Jó étvágyat! :)
alairas2.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ezttettemma.blog.hu/api/trackback/id/tr2013778560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása